Dersin Adı | Çevre-Davranış Çalışmaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, özellikle ileri sınıflara çevresel (sosyal ve yapılı çevre) duyarlılık ve kullanıcı odaklı tasarım konusunda temelleri vermeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, insanlar ve her gün kullandıkları sosyal ve fiziksel çevre ve mekânlarla olan iletişimlerini ele almaktadır. Konular arasında, çevresel algı ve biliş, gürültü gibi çevresel stres kaynakları, kişisel alan ve teritoriyellik gibi mekânsal davranışlar, yaşama, çalışma, öğrenme gibi özellikli ihtiyaçları olan mekânlar ve işlevine uygun mekân tasarımının temelleri vardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çevre-Davranış Çalışmalarına Giriş | Hazırlık Yok |
2 | Yapılı Çevrenin “Anlamı” Mekanların Kimlikleri | İnsanlar ve Çevreleriyle İletişimleri ile İlgili Okuma |
3 | ÇDÇ Altyapısı ve Araştırma Yöntemleri | Okuma + EBS altyapısı ile İlgili Araştırma, Konu Önerileri (poster+makale) |
4 | İnsan ve Doğa | Okuma + İnsan Davranışlarındaki Ortaklıklar |
5 | Çevresel Algı ve Biliş | Okuma |
6 | Çevre ve Davranış Teorileri | Okuma |
7 | Kişisel alan, Mahremiyet, Korunan alan ve Kalabalık duygusu | Okuma + Terminoloji Üzerine Araştırma |
8 | * AÇIK KİTAP ARASINAV | Sınav Hazırlığı |
9 | Çeşitli Çevrelerde İnsanlar: Çeşitli Toplumlar | Okuma + Güncel Stratejiler Üzerine Araştırma |
10 | Çevresel Değerlendirme, Örnek Projeler | Okuma |
11 | Çevresel Değerlendirme, Örnek Projeler | Okuma |
12 | BİREY, ÇEVRE, VE TASARIM | Okuma+Tasarım Örnekleri |
13 | Dönemin analizi | Revizyon ve Sunum Hazırlığı |
14 | Sunumlar/ Presentations | Dönem Materyalinin Revizyonu |
15 | Sunumlar/ Presentations | Sunum Hazırlığı |
16 | Final Sınavı | Sınav Hazırlığı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 5 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | 1 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 5 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 5 | ||
Final Sınavı | 6 | ||
Toplam | 164 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest